Nye tider…

29 aug

Så er det et faktum: jeg har kun to dage tilbage inden jeg vender tilbage på arbejde – fuld tid. Min lille søn er ved at være en stor dreng, og skal nu til have mindre tid med sin mor, mere med sin far. Jeg tror, at det er alle tiders for alle… Spørg bare statistikkerne: Mindre risiko for skilsmisse, tryggere børn, bedre løn til kvinder – fordelene er MANGE ved at lade manden tage del i barslen. Og ikke mindst får også faderen en enestående chance for at knytte tætte bånd til det lille nye familiemedlem.

Jeg har arbejdet gennem hele min barsel, og derfor er det ingen overvindelse, at skulle tilbage på fuld tid. Jeg glæder mig til uafbrudte arbejdstimer, hyggen med kollegerne, at være med til at producere alt dét jeg er stolt af, at være en del af. Men det bliver en udfordring at undvære alle de gode timer, med min lille mand.

Men jeg, at tror jeg er parat…

Skriv et svar

