Guldkort

30 aug

Ovenstående billede viser mit andet hjem gennem de sidste 8 måneder. Meyers Deli på Gl. Kongevej.

Første halvdel af min barsel var invaderet af håndværkere, da reddebyger-projektet trak ud (…og trak ud, og trak ud, og trak ud.). I denne tid udgjorde cafeen hjemmekontor, varmestue, frokost-mødested, husholdningens primære kok, you name it.

I anden halvdel af min barsel, var der ingen praktiske grunde til mine og min søns mere end  regelmæssige besøg. Jeg vil slet ikke begynde at tænke på det antal af Americanos med varm mælk, vegetar-sandwich, lakse-ditto, store danskvand og det sjældne (men skattede) glas vino, der er indtaget på de præmisser. At jeg ikke er på fornavn med samtlige tjenere på etablissementet, skyldes udelukkende at de altid har for travlt til en snak med stamgæsterne… ellers var de uden tvivl blevet mine nærmeste venner i denne periode.

Og hvor vil jeg så hen med det? Blot en ydmyg opfordring til Mr. Meyer :

“Kære Claus Meyer,

fortjener jeg ikke et guldkort til din butik? Jeg lover, at leve op til min hidtidige standard som meget ihærdig kunde, og hive endnu flere potentielle addicts til dine præmisser. En ren win-win.

Allerbedste hilsner ,

S”

Skriv et svar

