Pletter for øjnene

6 sep

Jeg elsker når leopardpletter vender tilbage i modebilledet. For mig er de aldrig helt væk.

Netop dette print forener på fornemste vis tacky med over-the-top. Min forelskelse startede med True Romance (1993) hvor en yppig Patricia Arquette viser hvor svulstigt og smukt, leoparden kan bæres. Leopardgamacher til blonde-bh i neon-nuance. Leopardfrakke til blå hættetrøje.

Glem alt om en over-hyped Kate Moss, der sætter lidt print til skinny jeans og store støvler, og så er ‘the entire fashion pack’ ved at falde på halen. Nææ, Arquette har fanget den!

Min egen første succes-oplevelse med leopard var min Dolce&Gabbana top, fra mine sen-teenage-år, købt for egne penge udvalgt med min efterhånden selvstændige stil. Den var i jersey med fuschiafarvet kantbånd. Jeg brugte den med sort pencilskirt fra Sneaky Fox og Pink Cardigan med sorteblonder og velour kant fra Diva. Selv idag synes jeg, det outfit var en lille perle (måske sans sorte Buffalo-støvler). Og selv idag synes jeg, at Patricia Arquette er min yndlings-diva, når det kommer til at pryde sig i leopard…

4 kommentarer to “Pletter for øjnene”

  1. Anne Kirkegaard september 8, 2010 hos 2:56 pm #

    I juli købt jeg en skjote med de berømte prikker. Jeg har egentlig været lidt i tvivl om, det nu var et fejlkøb. Jeg har heller ikke haft den på endnu. Men efter at have læst din blog, er jeg blevet SÅ glad for den – og glæder mig til at tage den på snarest;-)

    For øvrigt, så har jeg aldrig forstået Moss-dillen, men jeg har følt mig lidt alene i en verden fyldt med Moss-elskere og derfor ikke rigtigt ytret mig herom. Men nu er tiden (og jeg) moden, og jeg tør nu godt skrive det: “Jeg forstår ikke Moss-religionen”.

    • vouloircestpouvoir september 8, 2010 hos 3:08 pm #

      Hop i skjorten og bær den stolt! Tilsæt gerne en stærk farve… om ikke andet så bare på neglene, og du vil gøre stilen ære.

      Iøvrigt: Du er ikke alene! Moss er ganske fin – men IKKE fantastisk i min bog. Jeg vil dedikere et par fremtidige blog-indlæg til kvinder, der ifølge min mening gør sig værdige til den (overbrugte) titel: Stil-ikon.

  2. Stine september 15, 2010 hos 11:15 pm #

    Den top kan jeg godt huske! Tror jeg? Den minder mig i hvert fald om kollegie. Eller også var det nogle andre pletter.

    Kate Moss er da fascinerende. Hun ligner Axl Rose på en god dag. Det er i da selv en bedrift at kunne balancere den egenskab med skinny jeans, store støvler og lidt mel under næsen. Og så igen. Det er vel egentlig også Axl’s favoritter.

    • vouloircestpouvoir september 23, 2010 hos 9:50 am #

      Yes – jeg tror toppen levede helt ind i Egmont-æraen… Den levede i hvert fald længe. Og nu savner jeg den!

Skriv et svar

