J’adore!

8 sep

Der er to ultimativt udmærkede mærker, som jeg med glæde fremhæver for alle, der gider lytte.

Tsumori Chisato, en af modens mest kuriøse og krøllede hoveder, der laver skæve prints, yndige kjoler med finurlig snit og altid har en tematik, der fanger tidens mest længselsfulde zeitgeist: Fra en Harlekin-farvet Tokyo skyline til fabeldyr på en stjernehimmel. Mere underfundigt-poetisk bliver det ikke.

Jeg skrev på et tidspunkt en artikel om Chisato til Vs. Magazine, og vidste man ikke bedre skulle man tro, at jeg var blevet bestukket. Sjældent vælter det ud med så mange positive adjektiver fra min pen, og jeg måtte udøve grov selvcensur for at artiklen ikke gik fra velvilligt oplysende til jublende lalleglad. At Chisato var en af de mest ordknappe kvinder, jeg har interviewet til dato, gjorde det bestemt ikke værre – hun gjorde nemlig en dyd ud af at vælge sine ord med rettidig omhu.

Petit Bateau er en af mine andre darlings. Ikke alene er det et ultimativt fransk mærke med alt hvad dertil hører af stilfuld indpakning, diskret-genkendeligt logo, klassisk lækkert og pseudo-demokratisk på en elitær måde. Det er jo lige lidt dyrere end andet lækkert basis-tøj; men hvor er det bare alle pengene værd! (Det er ikke mange dage siden, at  jeg glad investerede i en dragt str.81 cm til den nette sum af 300 kroner. Men den var også fænomenalt stribet i grå og orange, og dermed et fashion must for individer, der snart runder 9 mdr.)

Og så skete det! De to brands går sammen om at lave julegaverne par excellence til mor og mini:

Jeg tror ikke jeg kan skjule min begejstring, så jeg vil lade være med at prøve. JUBI!

Skriv et svar

