Autumn Leaves

21 sep

Så er tiden inde til at gå tidligt i seng, drikke masser af te og spise bunker af ristede kastanier, græskar og cox orange æbler. Det er også tid til at stå op i mørke, trække huen ned i øjnene og forbande at man ikke kan gennemskue om morgenen, hvad der er for koldt/varmt/vindtæt/regntæt at tage på.

I år synes jeg efteråret er kommet snigende særligt yndefuldt. Med støvregn, blødt solskin, fint doserede mængder af blommeduft i luften og sprøde, visne blade på Frederiksberg Allé.

Så det er også blevet tid til at nyde det tyste mørke, til at tænde stearinlys, til at høre Autumn Leaves med Sinatra og til at glæde sig over de små overraskelser, der også tør vise sig i denne tid: at min lille niece kan stave til min søns navn; at min svigerinde kom dumpende med den fineste persianer-pels årgang oldemor til mig; at jeg fandt en halvtredser i en vandpyt, og at min mand har lyst til at lave gryderetter.

Hvad glæder I jer til?

3 kommentarer to “Autumn Leaves”

  1. Anne september 21, 2010 hos 10:35 pm #

    Tørklæder i alle afskygninger. Skoveture. Hyldebærsaft og hyldebærsuppe. Varm kakao og masser af hjemmebag – lune kager der smager, det er gode sager. Selv om kager passer til alle årstider, så er der noget helt særligt over friskbagte kager i efteråret – måske med nedfaldsæbler…

    • vouloircestpouvoir september 23, 2010 hos 9:48 am #

      Kager! Selvfølgelig Anne:-) Der er ingen bedre bagetid end efteråret…

  2. Lise Christensen september 28, 2010 hos 8:24 am #

    Indendørsleg med dubloklodser og hygge med sterinlys om aftenen

Skriv et svar

