Celine og lemming-effekten

5 okt

‘Musthave’, ‘to die for’, ‘key items’. Åh nej! Nu ruller klichéerne igen over alverdens moderedaktricers læber – og man kan ikke en gang tillade sig at bebrejde dem. Ikke sådan rigtigt i hvert fald. For hvor tids heltinde er i den grad Phoebe Philo, der forstod at overtage roret ved Chloé uden at stå i skyggen af navnkundige forgængere som Karl Lagerfeld og Stella McCartney. Og som tog en uhørt moden beslutning i en ellers temmelig umoden branche om at  – oh ve! – dedikere et par år til sin familie. For blot at vende tilbage til et ellers støvet modehus og gøre alting helt rigtigt. For modsat modebøsserne, skaber Philo tøj vi kvinder har lyst til at gå i, ikke bare kigge på (eller skræmt vende blikket væk fra). Og endnu bedre: i denne sæson har hun sat om muligt endnu mere fokus på de håndværksmæssige detaljer og lækkerheden i de heltstøbte designs, så de nederdrægtige kopister får lidt sværere ved at gøre hende kunsten efter. Lemming-effekten er sat ind – nu vil vi vist alle gerne iføre os lidt mere Celine…

Elegant på arbejde…

Meget fint fritidssæt (hvis man nu ikke lige er til Juicy Couture-looket)

Et sæt hvor ALT er rigtigt i mine øjne…

En tækkelig version af Ibiza/Saint Tropez looket… der også ville klæde en dansk sommer.

Alle billeder er hæmningsløst hentet på Style.com

5 kommentarer to “Celine og lemming-effekten”

  1. Lise D oktober 5, 2010 hos 1:44 pm #

    Åh det tredie sæt ser fantastisk… Kan jo endda stort set bruges til ALT!

    • Lise D oktober 5, 2010 hos 1:45 pm #

      Altså det der skulle stå var, at det tredie sæt ER fantastisk!

      • vouloircestpouvoir oktober 6, 2010 hos 12:43 pm #

        Sådan har det jeg det også!! Er VILD med den elegante navy farve sat sammen med en mere etnisk men stram underdel… og så nude sko der både forlænger benene og gør grimme fødder pæne og hudfarvede (udtalt af løberen med hobbit-fødderne)

  2. Anne oktober 5, 2010 hos 9:20 pm #

    Tak for fantastisk input. Jeg præsenteres for en helt ny verden – både for nye designernavne og kombinationer af mønstre og farver, som jeg ikke i mit mest kreative hjørne kunne komme i tanke om. På foranledning af din blog har jeg selv vovet mig ud i en kombi af de famøse pletter med en pangfarve på neglene, og jeg havde den skønneste følelse, da jeg så mig selv i spejlet. En følelse, som jeg nu hungrer efter igen, hvilket betyder, at jeg har en undskyldning for at købe mere tøj – denne gang i den farverige afdeling a la ovenstående…

    • vouloircestpouvoir oktober 6, 2010 hos 12:42 pm #

      Og du kan i den grad børe det… jeg tror faktisk aldrig jeg har set nogen der kunne bære den lumske karry-farve så flot som dig! Så kast dig endelig ud i flere stileksperimenter og færre helgarderinger 🙂

Skriv et svar

