Flere højdepunkter

7 okt

Inden dette ender i den rene mode-blogging er jeg nødsaget til at fremhæve yderligere fire kollektioner, der leverede varen: Isabel Marant, YSL, Bottega Veneta og Hermès.

Isabel Marant er en af mine længerevarende kæledægger, fordi hun forener de ting jeg helst vil afspejle i min egen stil: uhøjtidelighed, altid boheme-referencer og carefree på en velovervejet måde. Hun laver de sæt, man gerne ville kunne kaste sammen ud fra sin egen garderobe og bære med surfet-sovekammerhår og en parisisk je-ne-sais-qoui-attitude. Hendes seneste kollektion har været underkastet en mild grad af Californiacation, og det mener jeg bestemt ikke, at den har taget skade af.

 

Bemærk hvordan støvler og bælte gør looket mindre Woodstock og mere Glastonbury

 

 

En lyserød Tom Boy

 

 

Oversize Boheme Top vs Teeny Weeny Rock Bottom

 

 

Den mest fantastiske version af den blå sommerkjole til dato

 

 

Igen er det fodtøjet (der er den bestøvlede kat værdigt), som gør kjolen gennemført

 

 

Romantisk rebel-wear

 

YSL på den anden side epitomiserer fransk elegance når den er allermest uopnåelig, elitær og rent ud fantastisk. Der intet formildende demokratisk islæt eller søndags-venligt hæng-ud-outfit. Det er bare ‘put-together’ fra A-Z … and you’ve gotta love it:

 

Bond Babe SS11 -bemærk den fantastiske frisure, der sender tankerne i retning af Helga fra 'Allo Allo'

 

 

Og pludselig var spadserdragten sexet igen...

 

 

Out of Africa meets Urban Ingénue

 

 

Den mest anvendelige kjole, man kunne drømme om at eje

 

 

Elsker at den mest sexede farve pt ikke er rød eller sort men derimod marine

 

Bottega Veneta er det mest raffinerede bud på underspillet (over-)luksus. Deres sky designer, Thomas Maier, har endnu engang skabt den mest udsøgte form for afslappet dekadence, og selvom farvevalget er subtilt er detaljerne højtråbende lækre. Jeg ville gerne iføre mig samtlige pieces fra kollektionen… eller bare have dem hængende som dekorationer på strategiske steder i mit hjem. Se selv hvorfor:

 

LBD perfection

 

 

Den fineste version af et omvandrende vandfald

 

 

Bemærk den sublime shopper...

 

 

All round piece for every occasion

 

Og så er der jo også lige Hermès, som skal nævnes i denne sammenhæng. Det eneste mærke, der kan få mig til at ønske jeg var hestepige… eller godsejer! Jean Paul Gaultier lavede sin sidste kollektion for den fabelagtige franske institution – og man kan kun håbe, at hans arvtager formår at udfylde den krævende post.

 

Equestrian gone bad ass

 

 

En beige der ikke kun er blid

 

 

Bemærk de fabulous handsker med matchende bælte-taske(!)

 

 

Korset i kalveskind... suk!

 

 

Power-suit gone slightly Zorro

 

 

I rest my case...

 

Alle billeder er fra vores ven, Style.com

Skriv et svar

