Og skuffelserne…

7 okt

…for de er der også! Selvom ingen er meget for at indrømme at de kommer, og selvom endnu færre tør lægge sig ud med koryfæerne, der kan får applaus blot på at flashe deres logoer, vil jeg driste mig til at anfægte denne sæsons kreationer, fra tre modemagere der fremstår aldeles urørlige. Dare I say it? Jeg kunne ikke lide Stella McCartney og Karl Lagerfelds kollektioner… og jeg synes at farveholdning og snit hos Marc Jacobs i bedste fald var lidet flatterende – i værste decideret uklædeligt. Sådan. Det piner mig lidt, da jeg har været dedikeret fan af alle tre, og selvfølgelig også øjnede momenter i deres seneste kollektioner. De var bare ikke så gennemført begærvækkende, som de plejer.

Lad os lige kigge kejserens seneste klæder efter i sømmene. Det bedste var de første dele af kollektionen… men selv Freja, pæne logoer og gedigen sort/hvid rock n’ roll romance, fik ikke mit hjerte til at hoppe. Og derefter gik det bare ned ad bakke med mærkelige blomstersager tilsat gyselige plateau-sandaler:

 

Hmmmm... blomster...hmmmm

 

 

Jeg synes bare ikke det fungerer... måske tingene hver for sig er okay men sammen?

 

 

Det er bare ikke rigtigt flatterende... eller nytænkende som Alexander McQueen, der kunne gøre underligt smukt

 

 

Bukserne og skjorten ser mærkeligt 'unfitted' ud - og jakken er out of place

 

Bedre blev det ikke hos den ellers seje, seje brite, ultra-veganer og snart mor til 4 Stella McCartney. Det meste af kollektionen lignede noget hun havde hentet inspiration til fra et kommunistisk styre – eller rød stue (minus lilla ble).

 

Ligner noget fra Burda eller en kommunistisk arbejdslejr...sorry

 

 

Østeuropæisk Tøj&Sko?

 

 

Mere Burda

 

Værre blev det da sæsonens farveoverraskelse eksploderede i bedste Yvonne-Olsen Banden stil:

 

I mine øjne ligner det mere tapet end tekstil

 

Tro det eller lad være: alle modekyndige anmeldere jeg indtil videre har læst elskede kollektionen.

Endelig skulle Monsieur Brand Manager himself, Marc Jacobs, igen overraske. Det gjorde han også… hvis uklædelig er det nye sort, ramte han spot on:

 

Mere tapet tekstil

 

 

Forkert på mange niveauer... satin...

 

 

Jeg ved ikke, hvad jeg skal mene her

 

 

Nej, heller ikke denne sag gør noget godt for kroppen...

 

En kommentar to “Og skuffelserne…”

  1. Cecilie oktober 7, 2010 hos 9:19 pm #

    Jeg synes du har helt ret! 🙂

Skriv et svar

