Ny post-ferie energi

20 okt

Stilhed på bloggen, skriblerier på blokken, ro i bunker og løvskov i aw/10 outfit. Smukt. Og vi taler ikke om opofrende børneferie men om soul-maintenance i str xs-XL. Godt.

Min søn har været mobil i et par uger snart. Sådan for alvor. Ikke noget med at møve sig army-style babysteps… Nope, full on ÆGTE kravl. Et markant skridt i ethvert menneskes liv – no way back. Han kan kun søge FREMAD fra nu af. Det klæder ham.

Også jeg har ‘nyt’ i vente. Ikke monumentalt ( jeg kan både kravle, gå, løbe, cykle). Men jeg kan ikke balancere. Hverken på en pilatesbold eller med min nuværende work/life balance, som det så selvhjælps-agtigt hedder. Så jeg skal op på en bold og blive der. For selvom jeg har svært ved at løbe mig træt, og når hvad jeg sætter mig for, skal jeg nu også turde at slippe lidt kontrol og bare balancere. Det siger min nye personlige  træner – en Guds gave til travle mødre med ambitioner om både/og. Så op på bolden – og bliv der.

Og dertil skal der 1. November jongleres med en anden ny bold. Nyt job! Jeg skal fortsat skrive og kommunikere alt hvad jeg har lært, men et andet sted end nu. Jeg siger ikke adieu til en æra, en lidenskab, eller kolleger jeg har holdt af og beundret. Det fortsætter i min bevidsthed, i et nyt udvidet netværk, som platinringe i verden og smutringe i blikvand. Men jeg siger i den grad goddag til et knitrende nyt kapitel, der ligger og venter som blanke sidder i barndommens lektie-bog. Nyt der skal læres, udrettes, opdages og iværksættes.

Efteråret stritter i alle mulige gode retninger… og soundtracket dertil bliver komponeret, dag for dag.

En kommentar to “Ny post-ferie energi”

  1. Sidse Kamille oktober 20, 2010 hos 10:34 pm #

    UH det lyder spændende og DEJLIGT! Tillykke =)
    Glæder mig til at høre mere, sender datoer i morgen, promise! For NEJ – det går jo overhovedet ik, at de glemmer hinanden, de kære små. Og endnu mindre at mødrene ikke lige får vendt og drejet det meste og mere til.
    Endvidere skal jeg også høre mere om din bootcamp.
    Please.
    KNUS

Skriv et svar

