Pimp my…

25 okt

Der er ikke længe til juletiden starter. Og selvom den for (alt for) mange er synonym med rædsomme ture til propfyldte BR-butikker, hjertebanken over endnu et excessivt indtag af mættede fedtsyrer og lidt for mange matas-piger på vej til julefrokost iført netstrømper og rensdyrhorn, så er julen trods alt også årets bedste undskyldning for at overraske sin elskede, forkæle sine venner og dele rundhåndet ud af næstekærligheden. Og er man rigtigt heldig, kan den vibe omkring ‘the joy of giving’ blive udstrakt til året i øvrigt.

Min uforbeholdne opfordring gives videre her: vi skal være bedre til at dele ud, af det vi kan. Ikke bare med en åndfuldhed til et middagsselskab eller en opskrift på den perfekte chilli con carne. Nej, vi skal GIVE vores viden videre, sætte vores talent i spil. Jeg kender mange af den slags gavmilde sjæle, der er med til at ‘pimpe’ mit liv. Min ipod blev for nyligt pimped af en veninde med uhyre lækker musiksmag, min sans for tv er blevet vitaliseret med geniale serier (vi taler The Wire, Dexter, Sopranos) fordi fantastiske venner har lånt ud af deres serie-entusiasme og ditto samlinger, mit hjem bliver fortsat pimped af min mand, der er et langt større indretningstalent end jeg selv, og min fryser bliver (til trods for at jeg ikke har været på SU i et halvt årti) fortsat pimped af min mors gode frikadeller, gryderetter og grovboller. Hovedparten af mit kendskab til filmklassikere, russisk litteratur, snæver dansk kunst og undergrundsmusik er opstået på baggrund af kyndige venners elskværdige anvisninger. Og snart vil selv denne blog få en tiltrængt makeover, fordi en kreativ virtuous har indvilget i at pimpe den…

Det er med talent som med gode gaver: det er faktisk bedre at give end at få! Derfor har jeg også pimped diverse specialer med korrektur og redigering, diverse garderober med ultimativt vigtige items (min søn er pt yndlings-subjektet for stil-pimpning), venners skriblerier med kommentarer og råd, og ikke mindst anvisninger til score-sikre middagsretter og bastante boller til de brødflove.

Så væk din indre Xzibit og pimp din næstes liv…

Skriv et svar

