Perfekte aftener

2 nov

De kommer uforudset og oftest i stimer. Som om glæde er lige så let at overføre til bar hud som barndommens tyggegummi tatoveringer. Og de bliver i kroppen længere. Jeg gætter på, at hovedparten af den mandlig befolkning i København har haft en mere end perfekt aften i aften. David tævede ikke Goliat, men han gav ham kamp til stregen. Med bold og uden slangebøssens feje tricks.

Jeg har også haft en af de der perfekte aftener, jeg vil glæde mig ved, når jeg vågner (alt for tidligt) imorgen, og hvis indhold vil spilde over i fremtidige valg. Har vendt verdens situationen med et klogt hoved på 6, elaboreret over tilværelsens valg med en klog kvinde og en eftertænksom mand, der begge befinder sig i prime-time-trediverne, og indskærpet et par begreber med en vis person på de 60+. Og så har jeg grint lidt af det hele  – og særligt skønheden ved vandkamp – med en knægt på 10 måneder. Det store i det små; hverdagspoesi i denne tirsdags rytme.

Skriv et svar

