A round of applause

12 nov

Næsten al udvikling sker  i spring frem for som en glidende, umærkelig bevægelse. I hvert fald i mit hjem.

Min mand og jeg har taget kvantespringet fra super selvkørende DINKY’s (double income, no kids), til full blown familiemennesker, der faktisk GLÆDER os til en weekend UDEN aftaler, hvor der bare er tid. Til at gå tur, til at ligge på et tæppe med sønnike og grine indforstået af familiens eget interne sprog (sprog er måske så flot et ord – skal vi sige lyde), til at spise tidlig aftensmad og være friske, når vi vågner søndag morgen. Kedeligt? Ikke det mindste.

Og min søns udvikling er lige så progressiv og langt mere monumental – set fra mit perspektiv i hvert fald. For han konstaterer HELE TIDEN, hvordan verden hænger sammen. Nå, sådan ser en skuffe ud. Ah, her har de vist lavet et hul i gulvet (nej, vi har ikke det toptjekkede, børnesikre hjem endnu). Hmm, er det sådan dvd’en åbnes. Ihh, flasker på barbordet – de skal da omarrangeres. 

De fleste forældre fremhæver stolt, hvornår deres lille pode kan spise mad/kravle/gå. For mig har det største ikke været disse (store) evner. Nej. Min søn kan klappe! Af sig selv, af verden, af fremskridt. Han anerkender verden dagligt, glædes over den og giver den en klapsalve… Måske skulle vi andre prøve, at følge hans eksempel?

2 kommentarer to “A round of applause”

  1. Anne Sophie november 12, 2010 hos 9:58 am #

    Skønt indlæg om en skøn verden med de små mennesker : ) En weekend med hygge med familien er bare fantastisk. Rigtig dejlig weekend, knus

  2. Lise D november 12, 2010 hos 10:35 am #

    Dejlig beskrivelse af de fantastiske stunder og det uperfekte perfekte… Jeg elsker Liva’s blå mærker, at hun undersøger verden uden filter og at hun indimellem savler mig i hovedet. Jeg elsker at finde små tandpasta mærker på jakkesættets ærmer og avocadofingre på nylonstrømperne. Og selvom jeg godt kunne tænke mig at sove helt til middag i morgen, glæder jeg mig – som et lille barn – til en hel weekend sammen med den lille familie…

    Et tre-foldigt leve for den!

Skriv et svar

