Nøjsomhed

3 feb

De fleste blogindlæg starter som en overskrift. Flere kommer ikke længere end dertil. Jeg skriver nemlig overskrifter ned en passant og med løs hånd uanset indskydelsens timing eller kvalitet.

Og så – ovenpå en ualmindeligt uinspireret dag – falder det mig ind at bladre lidt i overskrifts-kataloget som modebloggere ville gennemtrawle deres skoskab, mor-bloggere deres samling af guldkorn fra barnets mund og foto-bloggeren sin samling af snapshots.

Jeg samler nemlig på overskrifter. De fungerer som gode arkivkasser for tilværelsens store oplevelser og små forteelser. Og jeg elsker blog-mediet netop fordi, at overskrifterne indsat i denne kontekst nu fungerer, som pudsige figurer i en sindrig-sætterkasse.

Desværre kan jeg ikke altid huske hvordan “figuren” så ud, når jeg genser overskriften. Som for eksempel denne. Nøjsomhed. Hvad handlede den nu om? En jeg kender, der i mine øjne har “settled for less”, men som måske i virkeligheden har været fornuftig og stillet sig tilfreds? Eller handler det om nogle elskede, nærtstående ældre, der værdsætter i det små og sætter pris på lidt? Eller var det en “note to self” om at tale lavere, tænke efter, “tone it down”?
Jeg kan ikke huske det – så nu giver jeg den videre. Overskriften. Til fri afbenyttelse.
Skriv et svar

