Om at undlade

23 mar

Hvis der er noget, jeg har svært ved, er det at sige nej tak, til alle de ting jeg gerne vil, føler jeg burde og i virkeligheden også synes er vigtige.

Her tænker ikke på pligtinvitationer eller bestyrelsesposter i andelsboligforeninger. Der har jeg for lang tid siden sat en grænse, og erkendt at jeg IKKE er en af dem, der har overskud til uvedkommende middage med bekendte fra et andet liv, ‘gensynsglæden’ ved reunions med jazzballetholdet fra ’85 eller et udvalgsmøde om det nye ‘miljø’ i baggården. Ikke alene har jeg ikke tid – jeg orker det ikke.

Men så er der de ting, jeg egentligt gerne ville. Men som jeg bare må se i øjnene at jeg ikke kan. I hvert fald ikke hver gang.

Af samme grund undlod jeg i sidste uge:

– at læse en eneste side i min ellers gode bog

– at lave min lektier

– at snik-snakke på facebook

– at tage til Robyn-koncert (som jeg havde billetterne til)

– at blogge

– at mødes med vennerne i byen til drinks (og vi havde endda babysitter!)

Til gengæld så jeg virkeligt mange måger, rutschebaner, caféer, smil. Nogen gange er det godt at pjække fra både pligt og lyst… færre indtryk men lidt større overskud på den mentale hovedstol.

2 kommentarer to “Om at undlade”

  1. Lise Christensen marts 23, 2011 hos 9:39 pm #

    Det lyder til, at du brugte sidste uge på lige det, du burde. Reunion med Jazzballetholdet fra 85 lyder nu ellers ikke så dårligt!

  2. Greg april 9, 2011 hos 3:14 pm #

    (I’m catching up with your blog via Google Translate–which only does a so-so job.) This sounds like a great week. Did you make it to the Robyn concert? She came to Milwaukee, but I missed it.

Skriv et svar

