Tisvilde – nu og hele året

24 mar

Sopm jeg har skrevet tidligere mangler Tisvilde ikke mennesker. Ikke om sommeren i hvert fald. Men Tisvilde har brug for lidt hjælp til resten af året… til at blive passet, set, hygget om og leget i.  Hjælp til at skabe atmosfære og byliv. Til at der bliver taget hånd om børn og unge, så de gider at være der – og blive der, når de bliver voksne.

Selv er jeg inkarneret byboer, og fik noget der minder om panikangst, da min søde mand i et anfald af redde-bygger-iver kulder foreslog, at vi flyttede til rækkehus. I forstaden. Ideen var så fin – ikke mindst i teorien. Desværre måtte vi bare konstatere, at vi begge  skal have vores daglige dosis benzin os, uforskammede cyklister, manglende parkeringspladser og ture op af ned af trappen til 4. sal for at føle os hjemme. Sådan er det bare.

Men var jeg ikke sådan – så ville jeg faktisk gerne bo i Tisvilde. Og jeg ser da levende billeder af mig selv a la Barbara Streisand i ‘Meet the Fockers’ om rundt regnet 40 år, rende rundt i gevandter med turban og store creol øreringe i jesussandaler NETOP i Tisvilde, hvor jeg får skrevet den der ‘generationsroman’, drikker rosé til frokost og maler mit eget mel. Men indtil da…

Men jeg kipper igen med hatten for et meget fint initiativ – som jeg håber en masse søde mennesker (og potentielle bysbørn) vil bakke op om:

En kommentar to “Tisvilde – nu og hele året”

  1. Greg april 9, 2011 hos 3:17 pm #

    Clarification: Does Tisvilde go to pot during the off-season?

    No, don’t transform into Barbara Streisand!

Skriv et svar

