100

31 mar

Indlæg nummer 100. Det er netop det, du læser nu. Det giver anledning til tanker, at nå til et sådant rundt og pænt tal. Og spørgsmålet melder sig også: Hvad var det nu missionen med denne blog var? For jeg diverterer jo hverken med ‘dagens look’, ugens accessory, overvejelser over yogaens lyksaligheder eller nødvendigheden af at bruge chokolade i chillien.

Jeg har indimellem overvejet både emnevalg og frekvens. Meget. Burde jeg fx blogge hver dag? Og skulle jeg mon sikre, at der var en mere klar rød tråd i skriblerierne, så du ved, hvad du kan forvente, når du kigger forbi?

Men bloggen vrister sig fri af den slags overvejelser og nægter at følge logik, tematik og pragmatik. Det kan bare ikke være anderledes. Bloggen afspejler mit sjæleliv og tankestrømmens almindelige dagsform. At sætte mål op for frekvens af åndrighed og petittesse-tanker ville være – i bedste fald – hybris, i værste fald indbildsk.

Jeg ved godt at der er masser af klogere, skæggere, mere afslørende og mere fashionable blogs derude. Heldigvis er vi ikke konkurrenter. Min blog er jo netop bare min og din.

Jeg tør citere Montaigne udelukkende fordi, at han er min første inspiration og min yndligs-blogger (pre-internet, forstås). Om venskab skriver han: “Si un homme m’importune de donner une raison pour laquelle je l’ai aimé, je la trouve pourrais aucun autrement être exprimé, qu’en faisant la réponse : parce que c’était lui, parce que c’était I.”

Bloggen her er vores virtuelle venskab. Tak fordi du læser med, kære ven.

En kommentar to “100”

  1. Greg april 9, 2011 hos 3:24 pm #

    Congrats on post #100! Yours is the only blog I read.

    Further down the rabbit hole: I had to use a 2nd level of Google Translate to get the French. Nice quote. I’m learning more and more that rationalizations fail.

Skriv et svar

