Om at holde ferie

22 jul

Jeg har holdt ferie. Fra meget. Fra at skrive, gå på arbejde, vækkeuret, aftensmad fra fryseren. Og alligevel har jeg haft travlt. Netop med at holde ferie. For ligesom det gælder juleaften/fødseldage/bryllupsdagen/nytår, er der forventninger til sådan en ferie. 3 uberørte uger, der skal fyldes. Med loppemarkedsfund, frisk fisk, kys, sand (både i mellem tæerne og åbenbart også i alle lagener på sengene), lyserød vin og mængder af lange samtaler – udendørs forstås.

Der er dog en ubekendt i ligningen: Den perfekte ferie lader sig ikke planlægge. Vores har fx allerede indtil videre inkluderet:

– et indbrud

– endeløse mængder af regn krydret med skybrud/støvregn/tåge/sommerregn/hagl. Hvis Geranium havde stået for vejr-menuen ville den se nogenlunde sådan her ud.

– en skuffende Ellis bog (what?)

– at vi takkede nej til at komme til Bornholm (??)

– at vi takkede nej til at komme til Frankrig (??????????!)

Til gengæld har den på sin egen, uforudsete måde, været perfekt. Min søn kan sige samtlige navne på alle børn og hunde, vi kender. Vi har haft + 40 mennesker igennem vores hus til mad. Jeg har været med  på flere vindende end tabende hold i Bezzer Wizzer. Jeg har opdaget Raymond Chandler. Jeg har (gen-)opdaget Vanessa Paradis. Jeg har skrevet ord til bogen. Jeg har løbet med Jay-Z i ørerne. Min mand har sagt, at jeg var smuk. Fra morgenstunden.

Vi fortsætter ufortrødent.

Skriv et svar

