Om Blue Valentine

16 aug

Der er blevet set mange film denne sommer. Rigtigt mange. Jeg har fået catchet op på alle de oscar-film, jeg burde have nået i biografen. Jeg tudede mig (omsider) igennem Rabbit Hole hvor Nicole Kidman endnu en gang er fantastisk. Jeg var lige så vild med Black Swan som alle anmelderne og syntes the Kings Speech var storladen og britisk på den gode måde ( og jeg ELSKEDE Helena Bonham Carter, som den stolte, kære kone – som altid fænomenal!! The glitterati kan hade hendes stil, men hold nu op hvor kan hun spille skuespil…)

Men den film, der ikke vil forlade min tanker, der satte sine dybeste tankestreger i min erindring, der overraskede i sin subtile og ‘scruffy’ skønhed er *Blue Valentine*. Poetisk og hjerteskærende på en ukrukket og ubarmhjertigt realistisk vis… kærligheden virker ægte og skrøbelig og den er fyldt med morgenhår, dårlig ånde og vodka. Og den kræver at man bliver voksen og tager ansvar, når man helst vil hoppe i hinkeruder og dagdrømme. Og, og, og… Ryan Gosling er det mest elskelige ‘bad company’ man kan forestille mig, mens Michelle Williams endnu en gang er hård og blød, og smuk og blegfed. Den burde ikke være så god, som den er. Så lad være med at læse mere – bare se den!

2 kommentarer to “Om Blue Valentine”

  1. Peter august 16, 2011 hos 9:48 pm #

    Det lyder som en Bestseller. -Og du sælger den overbevisene, jeg vil lægge mærke til den næste gang jeg skal vælge film, og håber at den rammer mig på et tidspunkt uden afbrydelser. Jeg ser helst film hjemme og helst i HD uden subtitels.

    • vouloircestpouvoir august 18, 2011 hos 11:16 am #

      Den er fantastisk Peter – og kan SAGTENS ses i hjemmebio’en 🙂 Håber I nyder ferien!

Skriv et svar

