Milano

12 okt

Milanos modeuge er typisk den, jeg er mindst begejstret for. Mest fordi jeg ikke altid er til den vilde brug af guld, flæser og farver. Dolce&Gabbana kommer jeg fx. aldrig til at forstå, selvom de altid vælger fantastiske kampagnepiger (Madonna, Scarlett Johannesen…) Men ingen regler uden undtagelser. Og fine, fine undtagelser var der.

Alberta Ferreti leverede en lækker, ren og enkel kollektion  – der skulle have ‘Zulu-referencer’ – men som i min optik bare var, etnisk-urban og helt igennem gennemtænkt:

Missoni faldt mellem to stole. Hovedparten af kollektionen var overmåde opulent, frynset, gennemsigtig og kulørt. Too much. Men der var gode sager i blandt:

Som sædvanlig elskede alle Prada. Kaldte Miuccia’s kollektion for den, der satte gang i sæsonen – den, der viste hvilken retning, vi skal gå til sommer. Og som sædvanlig: jeg bryder mig bare ikke om hendes designs.

En kommentar to “Milano”

  1. Lise oktober 19, 2011 hos 5:41 pm #

    Jeg forstår det ikke (altså Prade) – hvem vil se firkantet ud???

Skriv et svar

