Slap af

24 okt

Jeg har haft så meget i hovedet denne sidste tid at jeg intet – og her mener jeg INTET – har fået udrettet. Altså udover de ting, et almindeligt liv påkræver… der er da blevet vasket hår, klippet negle på den lille (under protester), lavet aftensmad og læst en avis (vær nu ærlig, okay, et ‘dame’-blad) i ny og næ. Og that is it. Det, der stresser, er ikke at jeg når så lidt, nej, det er at der er så meget, jeg gerne vil. Og hvad gør man, når der er mange ting man skal nå? Man laver da lige en liste! Så kan den jo ligge og grine dig op i hovedet,når du ikke har streget EN ENESTE ting ud på den i løbet af den weekend, du skulle have:

– Lavet lektier til åbent universitet (jeps, er bagud med tre ugers læsning og var på ingen måde klar over hvor svært engelsk sætningsanalyse kunne være…)

– Opdatere de dagbøger, jeg prøver at skrive til mine børn

– Skrive til blog, bøger og alt de andre ord der presser på for at blive nedfældet

– Bestille mad online og laver planer over ugerne så alting ikke fortsat er “hov, skal vi også spise i dag?” eller ” Tænk, vi har ikke mælk igen”

Men min djævel på skulderen valgte for mig. Jeg løb en tur i skoven, sov lur på samme tid som sønnike, brugte 100 år på at tænde stearinlys og finde ny musik på iTunes, webshoppede vigtige vigtige ting (læs: tøj til barn). Og så brugte jeg virkeligt meget tid på at glæde mig over, at vi skal have en søn mere, at min ‘store’ dreng får sig en ny legekammerat, at vi allerede har et godt navn til ham, og at jeg nu med endnu større sandsynlighed får mulighed for at udleve min gamle drøm om at blive ‘soccer-mom’ med alt hvad dertil hører af station-car, råb-på-sidelinjen og bagning af kager til de årlige lagkage-fodbold-turneringer.

Har jeg slappet af? Tjaa… Den dårlige samvittighed har hobet sig op til samme størrelse som mængden af hvidvask-vasketøjskurven, og jeg er ikke et skridt tættere på, at have gjort hvad jeg burde. Hvorfor er det, at i takt med at mit liv har tiltusket sig flere og flere voksne opgaver, er min indre 12-årige vågnet? Den der person, der synes, at det er en super ide at gense film fra 90’erne jeg har set 1000 gange før ( allesammen sådan nogen med Julia Roberts, der smiler bredt eller Gwenyth Paltrow, der er yndig og skrøbelig og tynd), at det er virkeligt vigtigt at jeg prøver at se om en fransk fletning mon ville klæde mig nu, og at det er helt fint at bruge en aften på at suse rundt på middelmådige mode-blogs… bare for inspirationens skyld. Kære søde indre morakker (jeg ved, at du er derinde for, vi var bedste venner fra 1995-2000) – vil du ikke godt snart vågne op til dåd?

2 kommentarer to “Slap af”

  1. ane oktober 24, 2011 hos 4:36 pm #

    Har helt droppet det med børne-dagbogen. Vidste på forhånd, at det kun var kilden til verdens dårligste samvittighed.
    Har løst det med små 30-60 sekunders video-optagelser på iphonen. Af alt. Nye ord, gyngeture, danse-moves, begejstring over pasta-dyr osv. Og ungen ææælsker at sidde og se sig selv på mor telefon. Igen og igen og igen og….

    • vouloircestpouvoir oktober 24, 2011 hos 8:46 pm #

      Rigtigt fin ide – problemet er at nu ER jeg jo gået i gang… så stopper man ikke bare lige. Men vi får også filmet en del på iPhone, og han elsker filmene mindst ligeså meget som vi gør…

Skriv et svar

