Min ældre dobbeltgænger

22 mar

På den anden side af gården bor den kvinde, jeg altid har forestillet mig, at jeg skal blive. Om sådan 30-40 år. Hun har gråt hår, briller der ville klæde Diane Keaton, rav smykker og hænder, der kan danse henover et tastatur. Og de danser om aftenen og til langt ud på natten.

Så når jeg vågner om natten for at besøge toilettet eller tjekke om min dreng sover godt ved siden af Plys og Terri, sidder hun stadig og skriver løs. Jeg er sikker på, at der vælder en stor samtidsroman ud fra under hendes fingre. Eller en fin samling kort prosa. Eller måske små poetiske vignetter om livet nu og i retrospekt.

Tænk hvis hun vidste, at hendes yngre alter ego bor på den anden side af gården, og synes hun er forbilledlig. Og hvor skuffet jeg ville være, hvis det viser sig, at hun blot ghost-writer royale biografier eller melodramatiske ugeblads-noveller.

Skriv et svar

