Hair heaven

26 jun

Jeg er ikke fan af at vaske hår. På nogen måde. Da jeg var barn var det sjovt, for der sad jeg i badekarret med min storebror, og min far var “hårvaskningsrobot”. Vi fik skummet håret op i Respons shampoo, der i følge reklamen havde noget med Nektar at gøre, og bagefter vaskede min far det ud med mekaniske lyde og AI-gestik.

Siden er det kun gået ned af bakke. Mit hår har naturlige fald og er egentligt aller pænest, når jeg lader det være i fred. Ingen saks, ingen hårbørste, ingen hårtørrer – og for guds skyld ingen hårkur. Når det er for rent, bliver det for pænt (læs: umedgørligt), og jeg ligner mere mig selv i 4. klasse, end den kvindelige autoritet, jeg prøver at være i et hjem fyldt med mænd.

Men der er sket noget. Jeg har mødt Hair Expertise. Jeg hyper sjældent produkter her på bloggen, men når de er så gode, at de gør et B menneske med bong-hår til A menneske med godt garn, fortjener det ord. L’Oréal Paris har lanceret en ny serie, der forhandles eksklusivt i Matas og som er bedre end de fleste hårprodukter selv en frisør disker op med. De er uden sulfater, de dufter rart af botaniske olier, og så efterlader de mit hår, som jeg bedst kan lide det: næret uden at være mæt, rent uden at være (for) pænt.

Og en af jer derude får lov at prøve med! Skriv en kommentar nedenfor, så trækker jeg lod om et sæt shampoo, balsam og kur på søndag. Screen shot 2013-06-26 at 8.44.08 PM

12 kommentarer to “Hair heaven”

  1. Marina / cand.mor juni 26, 2013 hos 9:15 pm #

    Er sikker på, at post-graviditetshåret vil juble, skulle jeg få fingrene i sådan et sæt, for æv, hvor er jeg træt af det hår!

  2. Susanne juni 26, 2013 hos 9:55 pm #

    Er også sikker på, at naturkrøl temmelig umedgørligt bør teste! 🙂

  3. Lise Vick-christensen juni 26, 2013 hos 9:55 pm #

    Sådan noget hår vil jeg også have, altså dit hår! Har altid været misundelig på dit naturligefald

  4. Anne juni 26, 2013 hos 10:57 pm #

    Det lyder lige dom noget mit hår kan bruge. Det trives også bedst uden vask, føn og bøstning. Ifølge min frisør fortjener dog nok noget bedre end min søns baby-shampoo, som jeg er kommet til at bruge de sidste par gange;-).

  5. Camilla juni 27, 2013 hos 7:19 am #

    Lyder fantastisk, Sine, med de nye produkter – jeg er altid selv på jagt efter det perfekte hårprodukt, og leder egentlig stadig:) Ville være dejligt at prøve dine nye.

  6. Mor-til-3 juni 27, 2013 hos 9:16 am #

    Lad da lige mig vinde det til mit naturlige fald…

  7. Sara juni 27, 2013 hos 11:08 am #

    Uh det kunne mit hår ‘med fald’ virkelig godt tænke sig at vinde 🙂

  8. Laura Gade-Rasmussen juni 27, 2013 hos 10:20 pm #

    Måske kan din vidunder kur give mig de fine bløde krøller tilbage – gravidhormonerne er gået i håret i stedet for i kroppen, og onde mennesker, der bærer saks professionelt og som man altid bør nærme sig med frygt og skepsis, har klippet de lyse lokker af og frem fra det lyse kommer der en leverpostejs-lady – så kom sommer og en særlig mixture til mit prøvede hår og giv mig minder om bølget hår og søde jordbær med mælk tilbage 🙂

  9. Rie juni 28, 2013 hos 3:56 pm #

    Oh yes! Det eneste gode ved nyvasket hår er duften – er stadig på jagt efter en yndlingsshampoo der efterlader håret som dagen derpå; når det er bedst!

  10. Rie juni 28, 2013 hos 3:58 pm #

    Oh yes! Det eneste gode ved nyvasket hår er duften – er stadig på jagt efter en yndlingsshampoo der efterlader håret som dagen derpå; når det er bedst! Jeg krydser fingre …

  11. freja juni 29, 2013 hos 8:52 pm #

    Uhh gid det blev mig. Som mor til to uden overskud, ville det være rart med lækkert hår i det mindste:-)

Trackbacks/Pingbacks

  1. Søndagstræt og EN VINDER | Vouloir C'est Pouvoir - juni 30, 2013

    […] til sine vante folder efter fin opsætning af  ofia , har jeg udtrukket en vinder af denne give away ved tilfældighedens […]

Skriv et svar

